اظهارات اخیر امیرحسین بانکیپور نماینده اصفهان در مجلس در مورد وضعیت مردان و زنان در ترکیه که گفته بود: «الان در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن» توجه بسیاری را به خود جلب کرده و با انتقادات بسیاری همراه بوده است. رویداد ۲۴ در گزارشی به راستیآزمایی ادعای بانکیپور پرداخت و نوشت: «سند معتبری ادعای آقای بانکیپور مبنی بر اینکه هر مرد ترکیهای به طور متوسط ۱۵ شریک جنسی دارد، را تائید نمیکند. به نظر میرسد قصد آقای بانکیپور این بوده که سیاستهای آتاتورک به ویژه در حوزه حجاب را به معضلات اجتماعی در ترکیه گره بزند. اگر چنین منظوری مدنظر باشد، موضوع تعداد شرکای جنسی هر فرد در طول حیات، باید در بستر خانواده مورد تحلیل قرار بگیرد. به عبارت دیگر، تعداد شرکای جنسی که آقای بانکیپور برای مردان ترک در نظرگرفته آنقدر زیاد است که بخشی از آن باید در زمان ازدواج صورت گرفته باشد بنابرایم این ادعا با موضوع طلاق و خیانت همپوشانی پیدا خواهد کرد. موضوعاتی که به طور خاص در مورد ترکیه، معضل اجتماعی نیستند.
بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم نیز در انتقاد از ادعای بانکیپور نوشت: «وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و حجاب، ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند! عذرهای بدتر از گناه »
داود حشمتی هم در یادداشتی مفصل به بررسی جوانب مختلف ادعای بانکیپور پرداخت و نوشت: «در ترکیه حجاب ایمانی است نه اسلامی. آنها که در ترکیه (و یا دیگر کشورهای مسلمان) حجاب بر سردارند، از سر اجبار این نوع پوشش را انتخاب نمیکنند. به آنها در ترکیه به خاطر داشتن حجاب، برتری در ادارات دولتی داده نمیشود. نداشتن حجاب هم آنها را از حقوق اجتماعی محروم نمیکند. حتی پیشتر، زمانی که بیحجابی در ترکیه اجباری بود (این قانون در دوران آتاتورک وضع شده و در دوران اردوغان حذف شد) دختران برای حضور در دانشگاه از کلاه گیس استفاده می کردند تا موی سر واقعی آنها دیده نشود. برعکس حجابی که مدنظر نویسندگان قانون حجاب در ایران است.» و در پایان نوشت: «بنابراین هر دو دسته (چه نویسندگان قانون حجاب، چه آنها که اقتدارکمیتهای میخواهند) نگاهشان به جامعه از یک منطق برخوردار است. آنها جامعه را «تسلیم» شده میخواهند.»
محمد مهاجری هم در روزنامه اعتماد نوشت:«تا وقتی مثل نماینده بیتربیت اصفهان درمجلس، بیحجابی را پیش درآمد جرایم جنسی زشت، ترسیم میکنیم و برای پوشیدن جامه عفت برجامعه برنامه نداریم، ناگزیریم دست به دامان پلیس شویم. جناب آقای رادان را دعوت میکنم با لباس شخصی همراه خانواده محجبه خود در نقاط مختلف شهر تردد کنند و درددلهای خانوادههای متدین را که از برخورد نامتعارف پلیس با مقوله بیحجابی گلهمندند بشنوند. قطعا در تصمیمشان مبنی بر اینکه برخورد با بیحجابی مهمتر است، یا مقابله با بیحجاب رجحان دارد، موثر خواهد بود.»
و در نهایت محمدرضا تاجیک نوشت: «در جامعه امروز ما، عدهای از اهالی قدرت، جامعه و مردمانش را شبیه خویش میپسندند. روایت و حکایت اینان، حکایت آن فرد است که داشت از معشوق خویش نقاشی میکشید و تلاش داشت معشوقش شبیه نقاشیاش شود، نه بالعکس. به دیگر بیان اینان بر این میل و ارادهاند تا جامعه را به صورت و سیرت خویش بگردانند.
زهرِ منیتشان بر کیمیای محبت غلبه دارد، لذا جز خود نمیبینند و برنمیتابند. بسیار مایلند که گفتِ دیگران (جامعه مردمان) از گفت آنان رهبر و بیگفت آنان مضطر شود. در سودای آنند که گفتشان بر گفت دیگران راکب شود، گفتِ دیگران را گفتِ آنان تزئین کند و تمامی آحاد جامعه بپذیرند که گفتِ آنان بر گفتشان سبق دارد و شرافت. از مردمان، قرب نوافل را طلب میکنند. کس را تا کس است، در عالم آنان بار نیست. به ظاهر از حقایق و دقایق عالم میگویند و بر هر پدیدهای حکمی جاری میسازند، لیک در باطن صفیر و دامند و هیچ حکمی را بر احوال و رفتار خویش نمیپسندند. کار پاکان را قیاس از خود میگیرند، سحر خود را معجزه مینمایانند. نقش باغبان جامعه را زیبنده خود میدانند و حق جدا کردن نهالها و گیاهان «مفید» از «هرز» و تکثیر و پرورش گیاهان مفید و از بین بردن گیاهان هرز را وظیفه ذاتی خود میدانند. اینان، همچنین نقش جراح / درمانگر جامعه و تشخیص ضابطه سلامت و طبیعی بودن و تعریف و ترسیم مرز میان سلامت و بیماری را از قدیم نقش خویش میپندارند.از این رو، هیچ منطقهالفراغی برای تفاوتها و تمایزها باقی نمیگذارند و هر کس را که به طریقت و شریعت آنان درنیاید، سوی تفته دوزخی پرتاب میکنند. اینان نمیدانند یا نمیخواهند بدانند که زین سو که میروند یکی دریای هول هایلست و خشم توفانها؛ و دیری نخواهد پایید که بیش از گذشته در میان مردمان آنچه میخواهند نمیبینند و آنچه میبینند نمیخواهند.»
نویسنده: نسیبه پیرایش
منبع خبر «خبرگزاری امین» است و پایگاه خبری _تحلیلی امین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 297365 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09141143384 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری _تحلیلی امین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری _تحلیلی امین در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.