هفتهای که گذشت هفتهی پرخبر و پرحادثهای بود. اما از میان آن همه، خبر درگذشت فرزند یک نماینده همه را متاثر کرد.
نسیبه پیرایش
هفتهای که گذشت هفتهی پرخبر و پرحادثهای بود. اما از میان آن همه، خبر درگذشت فرزند یک نماینده همه را متاثر کرد. فرزند جوان سیدروحالله موسوی، نماینده مردم لردگان، خانمیرزاد و فلارد در حالی بر اثر سانحه سوختگی جان باخت که به صورت گمنام در یک رستوران به عنوان پیک موتوری مشغول کار بود. او هفته گذشته پس از اتمام بنزین وسیله نقلیه و هنگام ریختن بنزین دچار سوختگی شده بود و بر اثر جراحات زیاد جان خود را از دست داد.
برای ما مردم که عادت کرده ایم راجع به سوءاستفادهها و فساد و تبعیضهای پیرامون آقازادهها فراوان ببینیم و بشنویم، شنیدن چنین خبری بیشتر از هر چیزی متعجبمان کرد. انگار که حالت طبیعی فرزند هر نماینده و مسئولی همین سوء استفادهها است و اگر چنین نباشد انگشت حیرت به دندان میگیریم.
درست است که وظیفه اولیه و بدیهی هر مسئولی دوری کردن خود و خانوادهاش از باند بازی و تبعیض است و این نماینده محترم در اصل به وظیفه اولیه خود عمل کرده است اما باز جای شکر دارد که هنوز در این کشور هستند انسانهای باشرفی که از موقعیت های ویژه خود در جهت منافع شخصی و خانوادگی بهره نمیگیرند. خداوند روح این جوان از دست رفته را قرین رحمت کند و برای پد و مادر داغدارش هم صبر جمیل عنایت فرماید. انشاءالله.
اما دومین حادثه تلخ، خبر درگذشت همسر و فرزند معاون تازه منصوب رئیس جمهور در تصادف جادهای بود. پیش از همه این حادثه ناگوار را هم تسلیت میگوییم و برای بازماندگان صبر جزیل آرزو میکنیم.
اما به گفته کارشناسان، افزایش شدید خودروها در کشور به موازات کاهش حمل و نقل عمومی، عامل اصلی افزایش تصادفات و آلودگی است. طبق گفته پلیس راهور، بیش از ۲۰ هزار نفر در اثر تصادف جان میسپارند؛ به اینها شمار زخمیها و از کار افتادگان و دهها هزار نفر مرگ ناشی از بی تحرکی را هم اضافه کنید. به جرات میتوان گفت دستکم یک سوم مرگهای کشور مستقیم یا غیر مستقیم به توسعه غیرمنطقی خودرو نشینی و کاهش خدمات حمل و نقل عمومی استاندارد مربوط است.
اتفاقا معاون داغدیده رئیس جمهور هم ماموریت داشت تا راهبرد انرژی در کشور را تنظیم کند که مهمترین آن خودروهاست. مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین، برابر ۴۵ میلیارد دلار یارانه است. آن طور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردهاند خسارات آلودگی برای کشور سالیانه ۱۷ میلیارد دلار و خسارت تصادفات در کشور حدود ۳۲ میلیارد دلار است.
به گفته کارشناسان راه حل مبارزه با این کشتار دستهجمعی و تبعات اقتصادی سنگین آن توسعه حمل و نقل عمومی است. آنها معتقدند که با هر چرتکهای هم که حساب کنید، هر گونه هزینه در توسعه حمل و نقل عمومی سود خالص برای کشور است.
با توسعه حمل و نقل عمومی، بعد از دوسال می توان با خیال راحت قیمت بنزین را اصلاح کرده و با افزایش هزینه استفاده از خودروی شخصی، تصادفات را در کشور به راحتی به نصف تقلیل داد و کشور را از منجلاب بنزین یارانه ای و مرگ دسته جمعی ناشی از تصادفات و آلودگی نجات داد.
آقای معاون حالا که خودشان یکی از قربانیان این اوضاع هستند، شاید حال و روز مردم را بهتر درک کنند. از این رو امیدواریم ایشان پس از بهبودی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا با آسایش مردم، روح همسر و فرزند درگذشته ایشان هم در آرامش قرار گیرند.
منبع خبر «خبرگزاری امین» است و پایگاه خبری _تحلیلی امین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 431825 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09141143384 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری _تحلیلی امین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.