مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد به منظور بررسی مشکلات و رفع چالشهای شرکتهای کارگزار بندری و کشتیرانی تشکیل جلسه داد.
به گزارش امین، محمد علی موسی پور گرجی به منظور بررسی مشکلات، رفع چالشها و فعالیت های شرکت های کارگزار بندری ، شرکتهای کشتیرانی و اپراتور تخلیه و بارگیری تشکیل جلسه داد و موضوعات مختلف حوزه دریایی و بندری ، فرآیند نوبت دهی به کشتی ها تا تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات دریایی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بر تقویت و بهبود ارائه مطلوب خدمات و رفع موانع و چالش ها تأکید شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این نشست با اشاره به آمار عملکردی بندر امیرآباد در ۶ ماهه نخست امسال گفت: با توجه به رشد مراودات و تنوع کالا که در این مدت صورت پذیرفت، سعی شده است با تقویت توان تجهیزاتی توسط بخش خصوصی و اپراتور بخشی از مشکلات کمبود تجهیزات را جبران کنیم که این روند ادامه دار خواهد بود و بر اساس توافق با اپراتور در یک ماه آینده هم ۲۰ دستگاه کشنده ، ۴ دستگاه لیفتراک و دیگر تجهیزات مورد نیاز به ناوگان تجهیزاتی بندر افزوده خواهد شد.
محمدعلی موسی پور گرجی در خصوص نوبت دهی به شناورهای متردد به بندر امیرآباد بیان داشت: همانطور که در جلسات قبل هم گفته شد، ورود کشتی ها به بندر بر اساس (NOR) اطلاعات کاملی است که توسط شرکت های کشتیرانی به بندر اعلام می گردد و بر اساس این داده ها و تخصیص تجهیزات و جایگاه تخلیه کالا، کشتی در اسکله پهلو داده می شود و همه این فرآیندها در سرویس دهی به شناورها و تخلیه و بارگیری موثر خواهد بود و همکاری ها سبب می شود تا خدمات مطلوب تری به شرکتهای کشتیرانی و کارگزار دریایی و بندری ارائه شود.
وی با اعلام تخصیص یک باب انبار جهت صادرات سیمان گفت: با توجه به شروع فصل بارش و لزوم نگهداری این نوع کالاهای آسیب پذیر در شرایط آب و هوایی یک باب انبار ۱۰ هزار متر مربعی را برای صاحبان کالای سیمان صادراتی اختصاص دادیم تا علاوه بر انبارش کالا در فضایی مسقف و ضمن مصون ماندن از شرایط جوی، دغدغه و نگرانی نداشته و با خیالی آسوده کالاهای خود را با استاندارد کامل و سلامت صادر نمایند.
مدیر کل بندر امیرآباد با اشاره به استقرار و اجرای سامانه جامع عملیات بندری در بندر شهید رجایی بصورت پایلوت اظهار داشت: این سامانه به زودی در همه بنادر عملیاتی می شود و با توجه به اتصال پایانه های حمل و نقل به این سامانه ، کامیونها بر اساس نیاز و ظرفیت به سمت بنادر گسیل می گردند تا علاوه بر کنترل ترافیک در داخل محوطه های بندری تجهیزات تخلیه و بارگیری نیز بصورت متمرکز تر و عملیات با نرم مطلوبی ارائه گردد.
موسی پور گرجی در پایان ضمن پاسخ به موضوعات مورد بحث و چالش نمایندگان شرکت ها افزود: بر اساس مفاد قرارداد با اپراتور، نرم تخلیه و بارگیری ۱۳۰ تن در ساعت تعیین شده و تخلیه پایین تر از این مقدار قابل قبول نبوده که باید این تعهد در هر شرایطی با جایگزین کردن تجهیزات و ارائه راهکارهای مناسب فراهم شود تا از عواقب آن همانند ترافیک و دموراژ کشتی ها و نارضایتی صاحبان کالا جلوگیری شود.
منبع خبر «فائزه نصرتی» است و پایگاه خبری _تحلیلی امین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 363634 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09141143384 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری _تحلیلی امین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.