مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: خودروهای ارسپلاک تا ۱۳۵ کیلومتر میتوانند در محدوده ارس تردد کنند ولی سالهای طولانی این قانون ۱۳۵ کیلومتر به درستی اجرایی نشده است.
مجید کیانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی اخیر ارسپلاکها اظهار کرد: ماجرای ارس پلاک به مصوبهای در سال ۱۳۹۰ بازمیگردد که آن مصوبه تا امروز قانونی بوده و اعتبار دارو و منسوخ نشده است.
وی گفت: خودروهای ارسپلاک تا ۱۳۵ کیلومتر میتوانند در محدوده ارس تردد کنند ولی سالهای طولانی این قانون ۱۳۵ کیلومتر به درستی اجرایی نشده است. باتوجه به تغییر جغرافیای منطقه آزاد ارس این محدوده باید بازنگری میشد و خبر ما نیز ناظر بر آن بود ولی پلیس برخی ملاحظات را داشت که با احترام به آن، تصمیم نهایی را به بررسی و اعلام نتیجه نهایی توسط دادستان میدانیم. بنده معتقدم این حق مردم است و باید اجازه دهیم مردم از آن بهرهمند شوند اما چون به دادستان گفتهایم.
کیانی از ورود کشندههای ارسپلاک خبر داد و گفت: این کشندهها با عمق ۵ سانت بسیار قیمت مناسبتری نسبت به نوع جدید آن دارند و تحولی در ترانزیت ایجاد میکنند.
وی در پاسخ به زمزمههای تغیرات در مدیریت منطقه آزاد ارس، پاسخ داد: تغییرات طبیعی و لازمه توسعه هستند و اگر قرار بر این بود که دائمیباشیم کار معنی نداشت، من حتی بنا داشتم اگر تغیرات دولت اتفاق نیفتد بنده تحویل دهم این امانت را ولی شرعا و قانونا فعالیتهای بنده قویتر و پیگیرتر بودهام.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه مناطق آزاد باتوجه به قوانینی که دارند شفافترین بخشها در مباحث گمرکی هستند، افزود: اقتضای مناطق گمرکی وجود قاچاق است ولی مناطق آزاد محصور است و ورود مواد بل کنترل گمرک سازمان اتقاق میافتد و واحدهای تولیدی ما در درون دو قفس اتفاق میافتد. مناطق آزاد حتی مواد تولیدی نیز شمارش میشود در حالی که خارج از آن این کنترل نیز وجود ندارد و ین اتهامات برای دور کردن مناطق آزاد از موضوع قاچاق است.
کیانی با اشاره به اینکه کالای همراه مسافر موضوعی متفاوت با قاچاق دارد، گفت: هر کسی که میتواند خارج از ایران برود به اندازه ۸۰ دلار همراه خود کالا بیاورد که این هم اعدادشان مشخص است و فروش این کالاها در منطقه نیز مزیت با شمار میرود چون نشانگر وجود گردشگر و پویایی اقتصادی در آن منطقه است و ما تلاش داریم این کالای همراه مسافر همانجا به فروش برسد. اولین بار ارس در رتبه برتر مناطق آزاد قرار میگیرند و با پیوستی که با هفت شاخص به رئیس جمهور فقید ارائه شد اختلاف فاحش با رتبه دوم داریم و ما این مهم را نشانهای برای اکتفا به فعالیتهایمان نمیدانیم و برخی از مناطق معترض بودند که دو ماهه و سه ماهه اول ارس توانست این وضعیت را تداوم دهد و آینده نشان خواهد داد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به حواشی تصادف یکی از معاونان در مسیر بازگشت از منطقه، گفت: مسیر قطعه درهدیز که آرزوی دیرینه مردم بود و من یکی از بدترین روزهای من در ارس خبر تصادف سرمایههای کشور در آن دو و نیم کیلومتر نهایی دو باندهسازی مسیر بود که خوشبختانه آن را افتتاح کردیم تا تصادفات کمتر شود و این جاده خیلی آسیب زده بود. در مورد آن خودرو اسپورتیج، گفته بودن که تودیع شده بعد وقتی تحویل میده این فرآیند مراحلی را جهت انتقال تجارب طی میکند. البته حادثه جانی رخ نداده بود و بداخلاقی و بیتقوایی عکس خودرو چپی ۹۴ به جای این حادثه جا زدن و این خودرو زیاد آسیب ندیده بود و طبق شیوهنامه استفاده از خودروهای سازمان اگر هزینه بیشتر از سقف بیمه شود آن فرد از جیب خود خواهد داد. وی به زمزمههای پروازی بودنش، اذعان داشت: در مورد پروازی بودن بنده نیز باید گفت که لازمه موفقیت هر مدیر این است که ۵۰ درصد وقت خود را در تهران بگذراند تا موفق شود.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس به تبدیل وصعیت کارکنان خود اشاره کرد و گفت: تبدیل عضویت ایثارگران مطالبه پرسنل ود کا انجام نشده بود و گزینش هزار پرسنل انجام شد و مجوزها را ا آخرین مصوبات دولت گرفتیم و تبدیل عضویت ایثارگران را حل کردیم.
منبع خبر «خبرگزاری امین» است و پایگاه خبری _تحلیلی امین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 382798 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09141143384 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری _تحلیلی امین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.