به گزارش امین، “علی‌رضا سعدی‌پور” صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش به تعداد رتبه‌های زیر ده کنکور سراسری سال جاری اشاره کرد و گفت: در کنکور سال گذشته، یک دانش‌آموز استان رتبه زیر ۱۰ را به دست آورد و امسال این عدد به سه نفر رسید که شامل رتبه ۲ علوم انسانی، رتبه ۶ علوم ریاضی و رتبه ۱۰ علوم تجربی بوده است. همچنین در مجموع رتبه‌های زیر دو هزار مازندران در سال گذشته، ۱۵۷۶ نفر بوده که در سال جاری به ۱۷۸۲ نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با بیان اینکه ۲۶ دانش‌آموز مازندرانی به مرحله نهایی المپیاد علمی کشوری راه یافتند، تصریح کرد: در زمینه توزیع تجهیزات هنرستانی، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستانی در هفته جاری در استان بین شهرستانها و مناطق توزیع شد که پس از استان قم در توزیع تجهیزات در رتبه دوم کشور قرار داریم.

به گفته این مقام مسئول آموزش و پرورش مازندران، ۱۷ درصد دانش‌آموزان مازندران در مدارس حضور می‌یابند که بالاترین میزان حضور مربوط به بندپی غربی با ۵۷ درصد و پایین‌ترین آن مربوط به شهرستان‌های نور و رامسر با ۳ و ۲ درصد است.

سعدی‌پور حضور دانش‌آموزان شهرستان ساری مرکز مازندران را ۷ درصد اعلام کرد.

سعدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۷۴ مدرسه استان فاقد لوله‌کشی مایع دستشویی و ۲۴۱ مدرسه فاقد آبخوری مجزا از سرویس بهداشتی است، گفت: ۱۹۴۰ مدرسه یعنی حدود نیمی از مدارس استان از نیروی خدمتگزار- سرایدار برخوردار است و برای تأمین آن برای سایر مدارس نیاز به کمک داریم و آموزش و پرورش مازندران در خصوص جذب نیروهای خدماتی نیازمند کمک است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران به پویش هم‌کلاسی مهربان برای تهیه گوشی هوشمند برای ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد این ابزار آموزشی اشاره کرده و گفت: ۸۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و ۲۳۰۰ نفر نیز تحت پوشش بهزیستی هستند و در اولویت تهیه گوشی و تبلت قرار دارند.

سعدی‌پور اعلام کرد که ۲۷۰۰ نفر متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ۲ میلیونی هستند و بانک ملی ۳۵۰۰ فقره وام در مرحله اول در حال توزیع است و در عین حال ۷۰۰۰ معلم نیز متقاضی وام برای خرید یا ارتقای گوشی هوشمند هستند که بانک ملی ۷۰۰ فقره وام برای این قشر را توزیع می‌کند.

اختصاص ۲ میلیارد تومان به تأمین تبلت‌ برای دانش‌آموزان نیازمند استان

احمد حسین‌زادگان، استاندار نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش در یکی از دستور کارهای آن با عنوان کاهش درآمدهای آموزش و پرورش استان از محل واحدهای اقامتی و پذیرایی در زمان شیوع کرونا بود، گفت: در مازندران بخشی از درآمدها از حضور گردشگران در استان است و در وضعیت کرونایی برخی پیشنهاد اولیه‌شان بستن جاده‌ها بود که نتیجه‌اش مشخصا کاهش درآمدهاست.

او تأکید کرد که در شرایط فعلی دستگاه‌ها باید شیوه‌های جدید برای درآمدزایی ایجاد کنند: در حال حاضر بسیاری از مراکز اقامتی و پذیرایی با ظرفیت کمتر و محدودتر در حال فعالیت هستند و آموزش‌وپرورش هم باید همین شیوه را به کار گیرد و مراکز تفریحی خود را با حفظ پروتکل های بهداشتی فعال نگه دارد.

حسین‌زادگان با اشاره به عدد اعلامی آموزش و پرورش استان از درآمد سالانه مراکز اقامتی خود در استان، تصریح کرد: درآمدهای گذشته آموزش و‌پرورش از این مراکز پایین بوده و در اصل باید به فکر تغییر شیوه‌ها و افزایش درآمد حتی در شرایط عادی باشد.

استاندار مازندران با اشاره به تشکیل و فعالیت کمیته اقتصادی آموزش و پرورش ادامه داد: از نخبگان خارج از حوزه آموزش‌وپرورش استان نیز در این کمیته بهره‌مند شوید مانند نخبگان پارک علم‌وفناوری یا بنیاد نخبگان و‌دانشجویان دانشگاه‌ها. ایده‌های دریافتی از این نخبگان، می‌تواند مشکل درآمدی آموزش و پرورش را رفع کند.

حسین‌زادگان به نحوه تأمین گوشی‌های هوشمند مورد نیاز ۴۰ هزار دانش‌آموز کم‌بضاعت اشاره کرده و گفت: سمن‌ها باید وقت بیشتری برای این موضوع بگذارند و تأمین این تبلت‌ها اولویت فعلی شورای آموزش‌وپرورش باشد.

او از کمیته امداد و بهزیستی خواست تأمین گوشی برای دانش‌آموزان تحت حمایت خود را بر عهده بگیرند.

استاندار مازندران از اختصاص ۲ میلیارد تومان از منابع دولتی برای تأمین بخشی از این گوشی‌های هوشمند خبر داد.

  • منبع خبر : روابط عمومی