چندی است که پیرامون قیمت تایرها با موضوع مجوز افزایش قیمت براساس قیمت تمام شده و متناسب با سود مجاز، بحثهایی مطرح است. در این رابطه به تازگی رییس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران، ضمن اشاره به اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز، تولید لاستیک با قیمت‌های قبلی دیگر صرفه اقتصادی ندارد، افزایش قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر برای افزایش قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد.

در نهایت، با تصمیم مشترک تولیدکنندگان تایر و وزارت صمت در جلسه با مسئولان ستاد تنظیم بازار، موضوع افزایش قیمت تایرها نهایی و قرار براین شد که در شرایط فعلی و به لحاظ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، نرخ‌های اعلامی توسط انجمن تایر در دو مرحله اجرایی شود.

در این رابطه مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تویلدکنندگان تایر اعلام کرد: با توجه به اینکه قیمت‌گذاری تایر به علت نوسان شدید و مداوم قیمت مواداولیه داخلی از یک‌سو و نرخ ارز (به جهت تهیه مواداولیه خارجی) از سوی دیگر، به خود تایرسازان و البته تحت نظارت سازمان حمایت واگذار شده است، در روز دوشنبه (۲۶ آبان ماه)، طی جلسه‌ای میان مقامات مسئول ستاد تنظیم بازار و نمایندگان تایرسازان توافق شد که ۵۰ درصد به قیمت‌های رسمی تایرسازان اضافه شود.

وی افزود: این افزایش قیمت به جهت جبران افزایش هزینه‌های تولید که بعضا از ۱۰۰ درصد هم تجاوز می‌کند، فقط برای تایر سواری لحاظ می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که با اعمال این افزایش‌ها نیز همچنان قیمت‌های مصوب با قیمت‌های عملی کف بازار، فاصله بسیار زیادی خواهد داشت و دلیلی برای هرگونه افزایش در قیمت‌های رایج بازار نخواهد بود.

پیش از این سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در رابطه با واگذاری قیمت‌گذاری‌ تایر خودروهای سواری به خود تولیدکنندگان گفته بود که اصل ماجرا این است که قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر در سال ۱۳۹۹، به طور تقریبی روزانه در حال تغییر است. بررسی بورس کالا نشان می‌دهد که قیمت‌ مواداولیه به طور تقریبی هفته‌ای بالا می‌رود و قیمت‌ها عملا شناور شده‌اند؛ لذا در شرایط فعلی، مدیریت تولید بسیار دشوار است.